Державний реєстратор

щоб на новозбудований об’єкт нерухомого майна виникло право власності, його необхідно зареєструвати в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Для здійснення державної реєстрації права власності на майно, що знаходиться в Черкаській області можна звернутися до будь-якого державного реєстратора чи нотаріуса Черкаської області.

         Для державної реєстрації необхідно подати такі документи:

$1-         документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта (не вимагається у разі, коли реєстрація такого документа здійснювалася в Єдиному реєстрі документів);

$1-         технічний паспорт на об’єкт нерухомого майна;

$1-         документ, що підтверджує присвоєння об’єкту нерухомого майна адреси (не вимагається у разі, коли державна реєстрація права власності проводиться на індивідуальний (садибний) житловий будинок, садовий, дачний будинок, збудований на земельній ділянці, право власності на яку зареєстровано в Державному реєстрі прав. У такому разі заявник в поданій заяві обов’язково зазначає відомості про кадастровий номер відповідної земельної ділянки)

Якщо майно набувається у спільну часткову власність – подається письмова заява або договір співвласників про розподіл часток у спільній власності на новозбудований об’єкт нерухомого майна.

Якщо будівництво майна здійснювалось у результаті спільної діяльності подається договір про спільну власність або договір простого товариства.

для державної реєстрації створення юридичної особи (у тому числі в результаті виділу, злиття, перетворення, поділу), крім створення державного органу, органу місцевого самоврядування, подаються такі документи:

$  1.     заява про державну реєстрацію створення юридичної особи. У заяві про державну реєстрацію створення юридичної особи, утвореної в результаті поділу, виділу, додатково зазначаються відомості про відокремлені підрозділи в частині їх належності до юридичної особи – правонаступника. У заяві про державну реєстрацію створення юридичної особи приватного права може зазначатися, що вона діє на підставі модельного статуту;

$  2.     заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість. Та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника;

-         примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення засновників, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідного державного органу, про створення юридичної особи;

$   3.     установчий документ юридичної особи – у разі створення юридичної особи на підставі власного документа;

$  4.     документ про сплату адміністративного збору – у випадках, передбачених статтею 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань»;

$  5.     документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи у країні її місцезнаходження (витяг з торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі створення юридичної особи, засновником (засновниками) якої є іноземна юридична особа;

$  6.     примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта - у разі створення юридичної особи в результаті перетворення або злиття;

$  7.     примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія)розподільчого балансу – у разі створення юридичної особи в результаті поділу і виділу;

$   8.     документи для державної реєстрації змін про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, визначені частиною 4 статті 36 Закону, - у разі створення юридичної особи в результаті виділу;

$   9.     документи для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття та поділу – у разі створення юридичної особи в результаті злиття та поділу;

$  10.  документ, що містить інформацію про розмір обов’язкових платежів та інших обов’язкових витрат, сплата яких є необхідною для започаткування діяльності товариства, у випадку, передбаченому абзацом шостим пункту 48 частини другої статті 9 Закону.

З 15 січня 2019 року діє Інструкція про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна у редакції наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 26 липня 2018 року № 186, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 грудня 2018 року за № 1442/32894.

         Інструкція визначає механізм проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна всіх форм власності, що здійснюють суб’єкти господарювання, і діє на всій території України.

         Слід звернути увагу на те, що технічний паспорт на об’єкт нерухомого майна є одним із документів, необхідних для проведення державної реєстрації у випадках, передбачених пунктами 41,42,43,44,45,54,68,69,78 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127.

         Також, відповідно до пункту 58 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно у разі, коли в документах, що подаються для такої реєстрації, відсутні відомості про технічні характеристики відповідного об’єкта, також подається технічний паспорт на такий об’єкт.

         При цьому пунктом 2 розділу І Інструкції встановлено, що технічний паспорт – це документ, що складається на основі матеріалів технічної інвентаризації об’єкта нерухомого майна, містить основні відомості про нього (місцезнаходження (адреса), склад, технічні характеристики, план та опис об’єкта, ім’я/найменування власника/замовника, відомості щодо права власності на об’єкт нерухомого майна, відомості щодо суб’єкта господарювання, який виготовив технічний паспорт тощо) та видається замовнику. Технічний паспорт має бути прошнурований, пронумерований та скріплений підписом керівника суб’єкта господарювання, який проводив інвентаризацію.

         З огляду на дію нормативно-правових актів у часі на підтвердження технічної інвентаризації об’єкта нерухомого майна, проведеної після 15 січня 2019 року, державним реєстраторам слід приймати технічні паспорти, оформлені відповідно до вимог Інструкції.

         Зразки технічних паспортів на будинок садибного типу з господарськими будівлями та спорудами, на квартиру (кімнату, жилий блок, секцію) у будинку квартирного типу (гуртожитку), на садовий (дачний) будинок, на гараж (машино-місце), на громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами, на будинок квартирного типу (гуртожиток), на виробничий будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами, на захисну споруду цивільного захисту з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами, на групу нежитлових приміщень, на об’єкт незавершеного будівництва, на багатофункціональні будинки для тримання засуджених та осіб, узятих під варту (блочного, казарменого та камерного типу установ виконання покарань та слідчих ізоляторів), з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами, на допоміжну (господарську) будівлю, яка не належить до садибного, дачного та садового будинку наведені у додатках 3-8, 10-15 до Інструкції.

         Водночас, зважаючи на те, що законодавством не визначено строку дії технічного паспорта, документи, видані до набрання чинності Інструкцією, не потребують приведення у відповідність до неї та приймаються державними реєстраторами без обмежень.

         Окремо слід звернути увагу на те, що з метою впорядкування відносин у сфері інвентаризації об’єктів нерухомості Інструкцією запроваджується інститут зберігача інвентаризаційної справи. Згідно з пунктом 2 Інструкції це юридична особа публічного права, яка здійснює зберігання інвентаризаційної справи за місцем розташування об’єкта нерухомого майна. Зберігач не проводить роботи з технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна, натомість надає інвентаризаційним справам номери, забезпечує внесення поточних змін до них, здійснює інші повноваження, передбачені Інструкцією.

         Надання достовірної інформації з матеріалів технічної інвентаризації та зняття копій х них на запити фізичних та юридичних осіб також проводяться безпосередньо працівниками зберігача (пункт 7 розділу ХІ Інструкції).

         Отже, у разі виникнення сумнівів щодо поданих матеріалів технічної інвентаризації, потрібно звертатись до зберігачів інвентаризаційних справ.

         Згідно з положенням частини другої статті 181 Цивільного кодексу України юридична особа публічного права створюється розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органи влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування. У зв’язку з цим, за одержанням інформації щодо юридичних осіб, які здійснюють зберігання інвентаризаційних справ на відповідній території необхідно звертатись до місцевих органів державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням нерухомого майна або Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства, яке здійснює формування та реорганізацію державної політики у сфері технічної інвентаризації об’єктів нерухомості.  

Форми заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань затверджено наказом Міністерства юстиції України від 18.11.2016 № 3268/5 (зі змінами).

         До форми 3 (Заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб фізичних осіб-підприємців та громадських формувань) були внесені окремі зміни згідно з Наказом Міністерства юстиції України № 4146/5 від 29.12.2018.

         Актуальні форми заяв можна знайти на сайтах:

$1-         Верховна Рада України (https://zakon.rada.gov.ua);

$1-         Ліга: Закон (https://ligazakon.net);

$1-         Головне територіальне управління юстиції у Черкаській області (https://uprav.ck.minjust.gov.ua/formy-zaiav/).

Згідно пункту 2 частини 1 статті 27 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» однією з підстав для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації є невідповідність документів вимогам, установленим статтею 15 Закону. А саме, частиною 2 статті 15 Закону встановлено, що форми заяв про державну реєстрацію затверджується Міністерством юстиції України.

     Тому звертаємо увагу, що заявнику при заповнені форм заяв у сфері державної реєстрації необхідно бути уважними, використовувати лише актуальні форми заяв та не змінювати їх (видаляти або додавати окремі блоки заяви, додавати рядки в блоках заяви).

Головне територіальне управління юстиції у Черкаській області повідомляє про те, що 04.02.2019 набирають чинності зміни, внесені Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відновлення кредитування» до статті 24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

         Зазначаємо, що частину 4 статті 24 доповнено пунктом 7 наступного змісту:

$1-         Відмова в державній реєстрації прав у разі наявності зареєстрованих обтяжень речових прав на нерухоме майно не застосовується у разі:

«7) державної реєстрації права власності на нерухоме майно іпотекодержателем – фінансовою установою в порядку, передбаченому статтями 33-38 Закону України «Про іпотеку». Наявність зареєстрованих після державної реєстрації іпотеки обтяжень, інших речових прав, у тому числі іпотеки, на передане в іпотеку майно не є підставою для відмови у державній реєстрації права власності за іпотекодержателем».

Ви тут: Home Державний реєстратор