Алгоритм дій та перелік необхідних для державної реєстрації документів визначається в залежності від того, яким чином та коли побудовано будинок.


Ситуація №1 – Будинок є новобудовою, будівництво якої завершили після 5 серпня 1992 року. У цьому випадку для державної реєстрації права власності подаються наступні документи:

$1o    документ, що посвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта (необов’язково, якщо такий документ зареєстрований в Єдиному реєстрі документів);

$1o    документ, що підтверджує присвоєння адреси (не потрібно, якщо реєструєте будинок, що збудований на ділянці, право власності на яку зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно);

$1o    техпаспорт на цю нерухомість;

$1o    договір співвласників або письмова заява, якщо щойно збудований об’єкт перебуває у спільній власності (коли реєструється майно, що набувається у спільну часткову власність);

$1o    договір про спільну діяльність чи угода простого товариства (якщо будівництво об’єкта відбулось як результат спільної діяльності);

Ситуація № 2 – Будинок збудований до 5 серпня 1992 року. Для державної реєстрації права власності подаються наступні документи:

$1o    техпаспорт на такий об’єкт нерухомого майна;

$1o    документ, що підтверджує присвоєння будинку адреси (не вимагається, коли реєструється об’єкт, що збудований на ділянці, право власності на яку зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно);

Ситуація № 3 – Будинок, що збудований до 5 серпня 1992 року та розташований на території сільської, селищної чи міської ради, яка здійснювала ведення погосподарського обліку. В такому випадку для державної реєстрації права власності подаються наступні документи:

$1o    виписка з погосподарської книги, надана виконавчим комітетом відповідного органу місцевого самоврядування або відповідною архівною установою;

$1o    документ, що посвідчує речове право на ділянку, на якій розташований будинок (у тому числі рішення відповідної ради про передачу (надання) земельної ділянки в користування або власність чи відомості про передачу (надання) земельної ділянки в користування або власність з погосподарської книги);

$1o    якщо у цих документах не буде відомостей про технічні показники, то техпаспорт на будівлю.

За законодавством України шлюб може бути укладений за певних умов. До таких умов, зокрема, відносяться - взаємна згода осіб, які укладають шлюб, і досягнення певного віку. Взаємна згода на вступ до шлюбу передбачає вільне волевиявлення жінки і чоловіка на державну реєстрацію шлюбу, тобто мають бути відсутніми будь-які прояви фізичного або психологічного насильства, погрози з боку батьків, родичів та інших осіб. Умова про досягнення шлюбного віку передбачена статтею 22 Сімейного кодексу України – на день державної реєстрації шлюбу чоловік і жінка мають досягти 18 років.

За заявою особи, яка досягла шістнадцяти років, за рішенням суду їй може бути надано право на шлюб, якщо буде встановлено, що це відповідає її інтересам.

Заява про державну реєстрацію шлюбу подається жінкою та чоловіком до будь-якого органу державної реєстрації актів цивільного стану за їхнім вибором. При поданні такої заяви жінка та чоловік пред’являють на посвідчення своєї особи паспорт або паспортний документ, а особа, яка досягла шістнадцятирічного віку, але ще не отримала паспорт (паспортний документ), пред’являє свідоцтво про народження та довідку з місця проживання за умови, якщо від дня досягнення зазначеного віку минуло менше ніж один місяць.

Особи, які бажають зареєструвати шлюб, мають досягти шлюбного віку саме на день державної реєстрації шлюбу. Якщо на момент подання заяви до відповідних органів майбутньому подружжю або одному з них до 18 років не вистачає хоча б кілька днів (тижнів), в них мають прийняти заяву, так як на момент державної реєстрації шлюбу молодята матимуть повні 18 років.

Орган державної реєстрації актів цивільного стану зобов'язаний ознайомити наречених з їхніми правами та обов'язками як майбутніх подружжя і батьків та попередити про відповідальність за приховання перешкод до державної реєстрації шлюбу.

Державна реєстрація шлюбу засвідчується Свідоцтвом про шлюб, яке видається кожному із подружжя, при цьому в паспортних документах вже не проставляються відмітки про державну реєстрацію шлюбу.

За державну реєстрацію прав справляється адміністративний збір у такому розмірі:

1.                За державну реєстрацію права власності на нерухоме майно у строк, визначений статтею 19 цього Закону, - 0,1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (з 1 січня 2017 року – 1600 гривень) = 160 грн.

За державну реєстрацію права власності, проведену у строки менші, ніж передбачені статтею 19 цього Закону, справляється адміністративний збір у такому розмірі: у строк два робочі дні - 1 прожитковий мінімум для працездатних осіб = 1600 грн. у строк один робочий день - 2 прожиткових мінімуми для працездатних осіб =3200 грн. у строк 2 години - 5 прожиткових мінімумів для працездатних осіб = 8000 грн.

2.                За державну реєстрацію інших речових прав, відмінних від права власності (крім іпотеки), справляється адміністративний збір у розмірі 0,05 прожиткового мінімуму для працездатних осіб = 80 грн.

За державну реєстрацію інших речових прав, відмінних від права власності (крім іпотеки), проведену у строки менші, ніж передбачені статтею 19 цього Закону, справляється адміністративний збір у такому розмірі: у строк два робочі дні - 0,5 прожиткового мінімуму для працездатних осіб = 800 грн. у строк один робочий день - 1 прожитковий мінімум для працездатних осіб = 1600 грн. у строк 2 години - 2,5 прожиткових мінімуми для працездатних осіб = 4000 грн.

читати далі

Постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.2007 № 1064 «Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян» встановлено, що довідки, видача яких здійснюється відділами державної реєстрації актів цивільного стану, складаються у формі витягів з Державного реєстру актів цивільного стану громадян ( далі - витяг з Реєстру).  

Право на отримання витягу з Реєстру стосовно відомостей про себе та про своїх родичів має фізична особа по досягненні 16-річного віку за умови пред’явлення паспорта або паспортного документа і документів, що підтверджують родинні стосунки між заявником та особою, щодо якої складено актовий запис.

Витяг з Реєстру про державну реєстрацію народження дитини може видаватися її батькам та усиновлювачам (незалежно від віку дитини), а також опікунам, піклувальникам, адміністрації закладу охорони здоров’я, навчального або іншого дитячого закладу, де постійно перебуває дитина. У цьому разі зазначений витяг видається представникові відповідного закладу за умови пред’явлення ним довіреності, паспорта або паспортного документа. Батькові, матері, усиновлювачеві дитини, які позбавлені батьківських прав, витяг про реєстрацію народження дитини не видається.

Витяг з Реєстру продержавну реєстрацію смерті видається другому з подружжя, а також батькам, дітям, братам, сестрам, онукам, дідові, бабі та іншим родичам померлої особи за умови пред’явлення документів, що підтверджують родинні чи сімейні стосунки; спадкоємцям померлої особи, якщо родинні стосунки та/або право на спадкування підтверджується документально; особі, що згідно з договором особистого страхування життя, укладеним у фінансовій установі, утвореній відповідно до Закону України «Про страхування», є вигодонабувачем за умови пред’явлення договору; особі, що згідно із спадковим договором є вигодонабувачем, за умови пред’явлення договору; особі, що згідно із кредитним договором є кредитором, за умови пред’явлення договору; особі, що є власником або користувачем земельної ділянки, суміжної із земельною ділянкою сільськогосподарського призначення спадкодавця, за умови пред’явлення відомостей про кадастрові номери земельної ділянки спадкодавця та суміжної земельної ділянки.

Витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про проведену державну реєстрації акту цивільного стану видаються відділами державної реєстрації актів цивільного стану на підставі письмової заяви фізичної особи. До заяви додається документ про внесення плати за видачу витягу з Реєстру, яка становить 73 гривні.

На безоплатне отримання витягу з Реєстру мають право особи, що проживають за кордоном, стосовно яких державна реєстрація актів цивільного стану проведена відповідними органами державної реєстрації актів цивільного стану України, у разі надходження письмових запитів і надіслання витягу до компетентних органів іноземних держав для подальшого вручення заявникові; особи, що звернулися за видачею витягу про те, що реєстрація народження проведена відповідно до частини першої статті 135 Сімейного кодексу України; особи, що звернулися за видачею витягу для отримання допомоги на поховання; кредитори спадкодавця, власники або користувачі земельних ділянок, суміжних із земельною ділянкою сільськогосподарського призначення спадкодавця, у зв’язку з поданням заяви про визнання спадщини відумерлою.

У видачі витягу з Реєстру може бути відмовлено у разі подання заяви особою, що не має права на отримання витягу; непред’явлення документа про внесення плати за видачу витягу в повному обсязі; відсутності в заяві чи наведення не в повному обсязі відомостей про фізичну особу, відносно якої видається витяг з Реєстру.

Відповідно до частини 1 статті 3 Закону України «Про професійних творчих працівників та творчі спілки» (далі - Закон) творча спілка діє на принципах добровільного об’єднання її членів, які належать до одного фахового напряму культури та мистецтва, самоврядування, взаємодопомоги і співробітництва, невтручання у творчий процес, вільного вибору форм і методів творчої діяльності, визнання авторських прав. У кожному фаховому напрямі може бути створено одне або більше добровільних творчих об’єднань.
     Частиною 2 статті 3 Закону передбачено, що член творчої спілки має право в будь-який час зупинити чи припинити своє членство у творчій спілці шляхом подання заяви до статутних органів творчої спілки. Членство у творчій спілці зупиняється чи припиняється з дня подання такої заяви та не потребує додаткових рішень. З цього самого дня припиняється перебування члена творчої спілки на будь-яких виборних посадах у творчій спілці.
     02.11.2016 набрав чинності Закон України від 06.10.2016 №1666-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно та захисту прав власності», яким внесені зміни до низки нормативних актів, якими передбачається забезпечення захисту прав власності, економічних інтересів громадян та інвесторів, а також зменшення ризиків незаконного заволодіння майном.
     Зокрема, статтю 3 Закону доповнено новою частиною, згідно якої, дія частини другої цієї статті не поширюється на членів творчої спілки, обраних на посади керівника та заступника керівника творчої спілки. Членство в творчій спілці зазначених керівників припиняється з дня, наступного за днем обрання нового керівника чи його заступника.
     Відповідно до частини 4 статті 10 Закону рішення про затвердження змін до статуту творчої спілки, її територіального осередку, змін у складі виборних органів творчої спілки, її територіального осередку приймається у порядку, визначеному статутом творчої спілки або статутом, на підставі якого діє територіальний осередок всеукраїнської творчої спілки.
     Звертаємо увагу, що згідно частини 8 статті 10 Закону про прийняте рішення суб’єкт державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадськихформувань повідомляється у 60-денний строк у порядку, визначеному Законом України«Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадськихформувань».

Вы здесь: Home Управління юстиції інформує