До сфери публічних послуг віднесені послуги, що надаються органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, які належать до сфери їх управління.

З розвитком інформаційного суспільства та суспільних відносин виникає необхідність надання адміністративних та інших публічних послуг в електронній формі. 27.06.2014 була підписана Угода про асоціацію між Україною та ЄС. Стаття 4 даної Угоди про встановлення Зони Вільної Торгівлі, частково вступила в силу 1 січня 2016 року. Наступним кроком буде набуття Україною повноправного членства у ЄС, що вимагає подальшого приведення законодавства України у відповідність до європейських правових стандартів. Заходи з адаптації національного законодавства до права ЄС невідривно пов’язані з реформуванням системи державних послуг шляхом утворення та вдосконалення роботи центрів надання адміністративних послуг, так званих «Прозорих офісів». Ефективність організації та функціонування таких офісів підтверджена позитивним європейським досвідом. Правові засади реалізації прав, свобод і законних інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері надання адміністративних послуг визначено Законом України «Про адміністративні послуги», який несе нову ідеологію – ідеологію служіння громадянам з боку держави, а його найбільшим досягненням є норми, якими регламентовано організацію роботи центрів надання адміністративних послуг. На сьогодні в Україні налічується близько 1500 адміністративних послуг, що більше, ніж у Канаді у 7 разів, та в 10 разів більше ніж у Німеччині. Але більше половини громадян України частково або повністю незадоволені якістю державних послуг, які надають органи місцевої влади, тому зусилля органів публічної влади мають бути спрямовані на вирішення актуальних управлінських проблем та переходу до інноваційних моделей соціально-економічного розвитку і орієнтації на європейські стандарти місцевої та регіональної демократії. 2 До нових підходів організації та змісту державного та муніципального управління належить інформатизація суспільства, основним джерелом якої є безмежні можливості мережі Інтернет. Через мережу Інтернет органи влади забезпечують доступ фізичним і юридичним особам до інформаційних, комунікативних ресурсів та інших державних послуг. Вся публічна інформація згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, має бути розміщена на офіційному веб-сайті відповідного органу влади. Так, Міністерством юстиції України 08.04.2015 запущено систему надання електронних онлайн сервісів. Вже понад два роки отримати необхідну довідку, витяг або виписку можна на оновленому сайті Міністерства юстиції в режимі онлайн. 23 лютого 2017 року відбулась презентація виходу проекту Міністерства юстиції «Онлайн будинок юстиції» на всеукраїнський рівень. На даний час послугами цього проекту можуть скористатися всі українці. Онлайн будинок юстиції надає в електронному вигляді можливість зареєструвати громадське об’єднання або засіб масової інформації, отримати документи у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, реєстрації та ліквідації фізичної особи- підприємця, отримати інформацію про порядок та умови отримання електронно- цифрового підпису, а також отримати інформацію з Єдиних та державних реєстрів у тому числі про юридичну особу, фізичну особу, громадське формування, нерухомість, нотаріуса, арбітражного керуючого. Наступною новацією Онлай будинку юстиції є «Соціальний ліфт», в якому кожен юрист може залишити свою анкету, яка автоматично буде вноситися в пропозиції із заповнення вільних вакансій в системі юстиції. Також новою є і послуга «СМС-Маяк», яка передбачає можливість отримання інформації щодо будь-яких змін в реєстрах бізнесу й нерухомості щодо власного майна. З 2015 року українці скористалися послугами онлайн-сервісів Міністерства юстиції понад 60 мільйонів разів, при цьому уникнувши комунікації з чиновниками, бюрократії та корупції. Міністрество юстиції України є лідером серед міністерств по ефективності впровадження електронних сервісів. Як свідчить міжнародний досвід, важливою передумовою для підвищення якості надання державних послуг мають стати впровадження в їх діяльність європейських стандартів, які призводять до спрощення процедури надання послуги. Європейські стандарти якості надання державних послуг – це передусім комплекс принципів, норм формування та впровадження, вимог до державного службовця. Ця сукупність створює засади для наближення до певного, визнаного світом, стандарту для реалізації впровадження концепції “сервісної держави”. Дотримання цих стандартів виведе Україну на новий рівень взаємодії держави та громадян, а також надання високоякісних державних послуг. Таким чином, на сьогодні перед органами державної влади України першочерговим завданням є впровадження в Україні ефективної системи надання державних послуг на рівні європейських стандартів, адже це показник реальних дій влади для запобігання корупції та реалізації розпочатих реформ в Україні.

Частиною першою статті 2 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі — Закон про реєстрацію) визначено, що відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб — підприємців, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.

Фінансове забезпечення державної реєстрації здійснюється відповідно до розділу VI Закону про реєстрацію.

Статтею 36 Закону про реєстрацію встановлена плата у сфері державної реєстрації та її розмір.

Повідомляємо, що Верховною Радою України прийнято Закон України від 06 жовтня 2016 року N 1666-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно та захисту прав власності» (набрав чинності 02.11.2016), яким внесено зміни, зокрема, до статті 36 Закону про реєстрацію.

Так, абзацом дванадцятим частини першої статті 36 Закону про реєстрацію визначено, що адміністративний збір не справляється за державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, фізичну особу - підприємця та громадське формування, що не має статусу юридичної особи, у тому числі змін до установчих документів, пов'язаних з приведенням їх у відповідність із законами України у строк, визначений цими законами.

Отже, за проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, фізичну особу — підприємця та громадське формування, що не має статусу юридичної особи, у тому числі змін до установчих документів, у зв’язку із зміною назви (перейменуванням) скверів, бульварів, вулиць, провулків, узвозів, проїздів, проспектів, площ, майданів, набережних, мостів, інших об'єктів топоніміки населених пунктів відповідно до Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки», адміністративний збір не справляється.

Третейський суд – недержавний незалежний орган, що утворюється за угодою або відповідним рішенням заінтересованих фізичних та/або юридичних осіб для вирішення спорів, що виникають із цивільних та господарських правовідносин. Відповідно до статті 8 Закону України «Про третейські суди» постійно діючі третейські суди можуть утворюватися та діяти при зареєстрованих згідно з чинним законодавством України:

 - всеукраїнських громадських організаціях;

 - всеукраїнських організаціях роботодавців;

 - фондових і товарних біржах, саморегулівних організаціях професійних учасників ринку цінних паперів;

- торгово-промислових палатах;

 - всеукраїнських асоціаціях кредитних спілок, Центральній спілці споживчих товариств України;

- обʼєднаннях, асоціаціях субʼєктів підприємницької діяльності – юридичних осіб, у тому числі банків.

Постійно діючі третейські суди не можуть утворюватися та діяти при органах державної влади та органах місцевого самоврядування. Статтею 9 Закону України «Про третейські суди» передбачено, що постійно діючий третейський суд підлягає державній реєстрації в порядку, передбаченому Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань». Зокрема, статтею 20 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» встановлено, що для державної реєстрації постійно діючого третейського суду подаються такі документи:

 - заява про державну реєстрацію постійно діючого третейського суду;

- примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління засновника про створення постійно діючого третейського суду;

 - установчі документи постійно діючого третейського суду (положення, регламент третейського суду);

- список третейських суддів;

- копія статуту засновника третейського суду.

У своїй діяльності третейський суд керується положенням про постійно діючий третейський суд та/або регламентом третейського суду. У разі внесення змін до Положення про постійно діючий третейський суд та/або регламенту третейського суду або списку третейських суддів постійно діючого третейського суду засновник постійно діючого третейського суду повинен протягом 15 днів з дня прийняття такого рішення забезпечити в порядку, визначеному Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», внесення змін до відомостей про постійно діючий третейський суд, які містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.

Створення родини в Україні між громадянином України та громадянином іншої держави – це максимально просто. Для цього необхідно подати до відділу державної реєстрації актів цивільного стану заяву на реєстрацію шлюбу, пред’явити паспорт громадянина України, а іноземцю - паспортний документ, посвідку на постійне чи тимчасове проживання або інший документ, що підтверджує законність його перебування на території України. Слід зазначити, разом з оригіналами документів складених іноземною мовою, обов’язково подаються їх переклади на українську мову, засвідчені нотаріально. У яких випадках необхідно пред’явити додаткові документи? Наприклад, якщо це не перший шлюб. Особи, які раніше перебували в шлюбі, можуть зареєструвати повторний шлюб за умови пред’явлення документів, що підтверджують припинення попереднього шлюбу або визнання шлюбу не дійсним. Документи про підтвердження припинення попереднього шлюбу, які передбачені законодавством іноземної держави та видані компетентним органом, повинні бути відповідним чином легалізовані, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України. Все більшої популярності в Україні набуває універсальна, комфортна послуга “Шлюб за добу”, якою користуються не тільки українці, а й іноземці. Перелік відділів, що проводять державну реєстрацію у скорочені терміни з кожним днем збільшується. От і на Черкащині до Черкаського міського відділу ДРАЦС долучився ще один відділ - Соснівський районний у місті Черкаси відділ ДРАЦС. З моменту запровадження пілотного проекту «Шлюб за добу» в місті Черкаси за прискореною процедурою зареєстрували шлюб 133 пари, з них 11 іноземних громадян створили свої родини. Звертаємо Вашу увагу, що кожен охочий зареєструвати шлюб у скорочені терміни, у обраному заявниками місцем звертається до організатора державної реєстрації шлюбу, маючи при собі необхідні документи, укладає відповідну угоду та приходить на власне весілля. Організатором пілотного проекту «Шлюб за добу» у місті Черкаси є комунальне підприємство «Центральний стадіон» Черкаської міської ради, що знаходиться за адресою: м. Черкаси, вул. Смілянська, 78, телефон: (0472) 37-14-68, 45-21-93.

З метою забезпечення захисту прав аграріїв від спроб рейдерських захоплень землі чи урожаю, швидкого та ефективного реагування на будь-які незаконні дії стосовно протиправного захоплення їх майна та оперативного надання безоплатної правової допомоги при Черкаській обласній державній адміністрації створено обласний оперативний штаб з протидії аграрному рейдерству .

Засідання оперативного штабу відбуватимуться щосереди кожного тижня до 14.10.2017, а у разі необхідності негайно реагувати на ситуацію – невідкладно. 
Номер телефону гарячої лінії : (0472) 33-00-27 Час роботи з 9:00 до 18:15 без обідньої перерви. 
Адреса місця розташування : м. Черкаси, бул. Шевченка, 185, каб. № 244.

Вы здесь: Home Управління юстиції інформує