Управління юстиції інформує

Відповідно до Сімейного кодексу України, шлюб припиняється внаслідок його розірвання за спільною заявою подружжя або одного з них, а також за спільною заявою подружжя (або за позовом одного з подружжя) на підставі рішення суду.

Шлюб розривається відділом державної реєстрації актів цивільного стану за заявою подружжя, яке не має дітей (стаття 106 Сімейного кодексу України) та за заявою одного з подружжя, якщо другий з подружжя визнаний безвісно відсутнім або недієздатним (стаття 107 Сімейного кодексу України).

Шлюб розривається незалежно від наявності між подружжям майнового спору.

Якщо один із подружжя, через поважну причину не може особисто подати заяву про розірвання шлюбу до відділу державної реєстрації актів цивільного стану, таку заяву, справжність підпису на якій має бути нотаріально засвідченою, від його імені може подати другий із подружжя.

При розірванні шлюбу в порядку, передбаченому статтею 106 Сімейного кодексу України, орган державної реєстрації актів цивільного стану складає актовий запис про розірвання шлюбу після спливу одного місяця від дня подання заяви про розірвання шлюбу подружжя, яке не має дітей, якщо вона не була відкликана.

Розірвання шлюбу, здійснене органами державної реєстрації актів цивільного стану, засвідчується свідоцтвом про розірвання шлюбу, зразок якого затверджено Кабінет Міністрів України та припиняється у день державної реєстрації розірвання шлюбу.

Державна реєстрація розірвання шлюбу провадиться за місцем проживання подружжя або одного з них.

Якщо подружжя через поважну причину не може з’явитися до відділу державної реєстрації актів цивільного стану для державної реєстрації розірвання шлюбу в установлений для них день, строк такої реєстрації на письмове прохання подружжя може бути перенесений на інший день. При цьому строк перенесення державної реєстрації розірвання шлюбу не може перевищувати одного року з дня подання заяви.

Якщо подружжя не з явилося для проведення державної реєстрації розірвання шлюбу і не повідомило про причину неявки протягом трьох місяців з дня подання відповідної заяви, заява втрачає чинність.

Якщо один з подружжя через поважну причину не може з’явитися для державної реєстрації розірвання шлюбу, він може під час подачі заяви про реєстрацію розірвання шлюбу або впродовж місяця письмово повідомити орган державної реєстрації актів цивільного стану про згоду реєстрації розірвання шлюбу за його відсутності та зазначити місцезнаходження органу державної реєстрації актів цивільного стану, до якого слід надіслати свідоцтво про розірвання шлюбу. У разі надсилання письмового повідомлення підпис на ньому того з подружжя, який не може з’явитися, повинен бути нотаріально засвідчений. Той з подружжя, який змінив свое прізвище у зв׳язку з державною реєстрацією шлюбу і буде відсутній при державній реєстрації розірвання шлюбу, повинен зазначити в заяві про розірвання шлюбу подружжя, яке не має дітей, про бажання надалі іменуватись цим прізвищем або відновити свое дошлюбне прізвище.

Державна реєстрація розірвання шлюбу на підставі рішення суду, постановленого до набрання чинності Законом України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану», проводиться за письмовою заявою про державну реєстрацію розірвання шлюбу на підставі рішення суду, яка подається подружжям або одним з них, по пред’явленні копії рішення суду (витягу з рішення суду) про розірвання шлюбу, що набрало законної сили, а також паспорта або паспортного документа, квитанції про сплату встановленої судом суми державного мита.

Відповідно до статті 24 Закону України «Про громадські обʼєднання» громадське обʼєднання зі статусом юридичної особи для виконання своєї статутної мети (цілей) має право володіти, користуватися і розпоряджатися коштами та іншим майном, яке відповідно до закону:

- передане такому громадському обʼєднанню його членами (учасниками) або державою;

- набуте як членські внески;

- пожертвуване громадянами, підприємствами, установами та організаціями;

 - набуте в результаті підприємницької діяльності громадського обʼєднання, підприємницької діяльності створених ним юридичних осіб (товариств, підприємств);

- придбане за рахунок власних коштів, тимчасово надане у користування (крім розпорядження) чи на інших підставах, не заборонених законом.

Право власності громадського обʼєднання зі статусом юридичної особи реалізовує його вищий орган управління в порядку, передбаченому законом та статутом громадського обʼєднання. Окремі функції щодо управління майном за рішенням вищого органу управління громадського обʼєднання можуть бути покладені на створені ним відповідно до статуту керівні органи, юридичні особи (товариства, підприємства), відокремлені підрозділи таких обʼєднань або передані громадським спілкам, утвореним цими громадськими обʼєднаннями. У разі саморозпуску громадського обʼєднання його майно та кошти після задоволення вимог кредиторів передаються за рішенням такого обʼєднання на статутні або благодійні цілі іншому (кільком іншим) громадському обʼєднанню, а в разі неприйняття такого рішення – зараховуються відповідно до закону до державного або місцевого бюджету. У разі реорганізації громадського обʼєднання його майно, активи та пасиви передаються правонаступнику.

З метою захисту прав аграріїв від спроб рейдерських захоплень землі та чужого урожаю, в середу, 13.09.2017 об 11.00год. за адресою: м.Черкаси, бул. Шевченка, 185, каб.244 відбудеться чергове засідання обласного оперативного штабу з протидії аграрному рейдерству в Черкаській області. Номер телефону гарячої лінії 33-00-27 (працює з 9.00 до 18.15год.). Консультування з питань захисту прав землевласників та землекористувачів представниками Головного територіального управління юстиції у Черкаській області, Регіонального центру з надання безоплатної правової допомоги у Черкаській області, нотаріусами буде здійснено о 10.00 год в наступних населених пунктах Черкаської області:

12.09.2017 р. – смт Лисянка, площа Миру, 27,

15.09.2017р. – м. Корсунь- Шевченківський, Героїв Майдану, 9,

18.09.2017р. – м. Канів, вул. О Кошового, 3.

Запрошуємо громадян, землевласників, землекористувачів, громадські організації, засоби масової інформації!

До сфери публічних послуг віднесені послуги, що надаються органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, які належать до сфери їх управління.

З розвитком інформаційного суспільства та суспільних відносин виникає необхідність надання адміністративних та інших публічних послуг в електронній формі. 27.06.2014 була підписана Угода про асоціацію між Україною та ЄС. Стаття 4 даної Угоди про встановлення Зони Вільної Торгівлі, частково вступила в силу 1 січня 2016 року. Наступним кроком буде набуття Україною повноправного членства у ЄС, що вимагає подальшого приведення законодавства України у відповідність до європейських правових стандартів. Заходи з адаптації національного законодавства до права ЄС невідривно пов’язані з реформуванням системи державних послуг шляхом утворення та вдосконалення роботи центрів надання адміністративних послуг, так званих «Прозорих офісів». Ефективність організації та функціонування таких офісів підтверджена позитивним європейським досвідом. Правові засади реалізації прав, свобод і законних інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері надання адміністративних послуг визначено Законом України «Про адміністративні послуги», який несе нову ідеологію – ідеологію служіння громадянам з боку держави, а його найбільшим досягненням є норми, якими регламентовано організацію роботи центрів надання адміністративних послуг. На сьогодні в Україні налічується близько 1500 адміністративних послуг, що більше, ніж у Канаді у 7 разів, та в 10 разів більше ніж у Німеччині. Але більше половини громадян України частково або повністю незадоволені якістю державних послуг, які надають органи місцевої влади, тому зусилля органів публічної влади мають бути спрямовані на вирішення актуальних управлінських проблем та переходу до інноваційних моделей соціально-економічного розвитку і орієнтації на європейські стандарти місцевої та регіональної демократії. 2 До нових підходів організації та змісту державного та муніципального управління належить інформатизація суспільства, основним джерелом якої є безмежні можливості мережі Інтернет. Через мережу Інтернет органи влади забезпечують доступ фізичним і юридичним особам до інформаційних, комунікативних ресурсів та інших державних послуг. Вся публічна інформація згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, має бути розміщена на офіційному веб-сайті відповідного органу влади. Так, Міністерством юстиції України 08.04.2015 запущено систему надання електронних онлайн сервісів. Вже понад два роки отримати необхідну довідку, витяг або виписку можна на оновленому сайті Міністерства юстиції в режимі онлайн. 23 лютого 2017 року відбулась презентація виходу проекту Міністерства юстиції «Онлайн будинок юстиції» на всеукраїнський рівень. На даний час послугами цього проекту можуть скористатися всі українці. Онлайн будинок юстиції надає в електронному вигляді можливість зареєструвати громадське об’єднання або засіб масової інформації, отримати документи у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, реєстрації та ліквідації фізичної особи- підприємця, отримати інформацію про порядок та умови отримання електронно- цифрового підпису, а також отримати інформацію з Єдиних та державних реєстрів у тому числі про юридичну особу, фізичну особу, громадське формування, нерухомість, нотаріуса, арбітражного керуючого. Наступною новацією Онлай будинку юстиції є «Соціальний ліфт», в якому кожен юрист може залишити свою анкету, яка автоматично буде вноситися в пропозиції із заповнення вільних вакансій в системі юстиції. Також новою є і послуга «СМС-Маяк», яка передбачає можливість отримання інформації щодо будь-яких змін в реєстрах бізнесу й нерухомості щодо власного майна. З 2015 року українці скористалися послугами онлайн-сервісів Міністерства юстиції понад 60 мільйонів разів, при цьому уникнувши комунікації з чиновниками, бюрократії та корупції. Міністрество юстиції України є лідером серед міністерств по ефективності впровадження електронних сервісів. Як свідчить міжнародний досвід, важливою передумовою для підвищення якості надання державних послуг мають стати впровадження в їх діяльність європейських стандартів, які призводять до спрощення процедури надання послуги. Європейські стандарти якості надання державних послуг – це передусім комплекс принципів, норм формування та впровадження, вимог до державного службовця. Ця сукупність створює засади для наближення до певного, визнаного світом, стандарту для реалізації впровадження концепції “сервісної держави”. Дотримання цих стандартів виведе Україну на новий рівень взаємодії держави та громадян, а також надання високоякісних державних послуг. Таким чином, на сьогодні перед органами державної влади України першочерговим завданням є впровадження в Україні ефективної системи надання державних послуг на рівні європейських стандартів, адже це показник реальних дій влади для запобігання корупції та реалізації розпочатих реформ в Україні.

Частиною першою статті 2 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі — Закон про реєстрацію) визначено, що відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб — підприємців, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.

Фінансове забезпечення державної реєстрації здійснюється відповідно до розділу VI Закону про реєстрацію.

Статтею 36 Закону про реєстрацію встановлена плата у сфері державної реєстрації та її розмір.

Повідомляємо, що Верховною Радою України прийнято Закон України від 06 жовтня 2016 року N 1666-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно та захисту прав власності» (набрав чинності 02.11.2016), яким внесено зміни, зокрема, до статті 36 Закону про реєстрацію.

Так, абзацом дванадцятим частини першої статті 36 Закону про реєстрацію визначено, що адміністративний збір не справляється за державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, фізичну особу - підприємця та громадське формування, що не має статусу юридичної особи, у тому числі змін до установчих документів, пов'язаних з приведенням їх у відповідність із законами України у строк, визначений цими законами.

Отже, за проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, фізичну особу — підприємця та громадське формування, що не має статусу юридичної особи, у тому числі змін до установчих документів, у зв’язку із зміною назви (перейменуванням) скверів, бульварів, вулиць, провулків, узвозів, проїздів, проспектів, площ, майданів, набережних, мостів, інших об'єктів топоніміки населених пунктів відповідно до Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки», адміністративний збір не справляється.

Ви тут: Home Управління юстиції інформує