Пріорітетним напрямком роботи відділів державної реєстрації актів цивільного стану є допомога людям у вирішенні життєвих проблем.

Порядок надання правової допомоги та витребування документів про державну реєстрацію актів цивільного стану є актуальним, особливо для держав колишнього Радянського Союзу. Для врегулювання цього питання Україною підписано з багатьма державами та ратифіковано договори про правову допомогу та правові відносини у цій сфері. Порядок надання правової допомоги щодо витребування документів про державну реєстрацію актів цивільного стану, зокрема, між державами – членами СНД, врегульовано Конвенцією про правову допомогу та правові відносини у цивільних, сімейних та кримінальних справах, підписаного 22.01.1993 року у м. Мінську, в редакції Протоколу до неї 1997 року та міжнародними договорами у зносинах з іншими іноземними державами.

читати далі

Відповідно до статті 24 Закону України «Про громадські обʼєднання» громадське обʼєднання зі статусом юридичної особи для виконання своєї статутної мети (цілей) має право володіти, користуватися і розпоряджатися коштами та іншим майном, яке відповідно до закону:

 - передане такому громадському обʼєднанню його членами (учасниками) або державою;

- набуте як членські внески;

- пожертвуване громадянами, підприємствами, установами та організаціями;

 - набуте в результаті підприємницької діяльності громадського обʼєднання, підприємницької діяльності створених ним юридичних осіб (товариств, підприємств);

- придбане за рахунок власних коштів, тимчасово надане у користування (крім розпорядження) чи на інших підставах, не заборонених законом.

Право власності громадського обʼєднання зі статусом юридичної особи реалізовує його вищий орган управління в порядку, передбаченому законом та статутом громадського обʼєднання.   

Окремі функції щодо управління майном за рішенням вищого органу управління громадського обʼєднання можуть бути покладені на створені ним відповідно до статуту керівні органи, юридичні особи (товариства, підприємства), відокремлені підрозділи таких обʼєднань або передані громадським спілкам, утвореним цими громадськими обʼєднаннями.

У разі саморозпуску громадського обʼєднання його майно та кошти після задоволення вимог кредиторів передаються за рішенням такого обʼєднання на статутні або благодійні цілі іншому (кільком іншим) громадському обʼєднанню, а в разі неприйняття такого рішення – зараховуються відповідно до закону до державного або місцевого бюджету.

У разі реорганізації громадського обʼєднання його майно, активи та пасиви передаються правонаступнику.

У 2017 році працівники відділів державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Черкаській області зробили свій внесок для комфорту жінок, які народжують майбутнє покоління.

Прийом документів, необхідних для проведення державної реєстрації народження дитини та видачі свідоцтв про народження дітей безпосередньо у медичному закладі, де приймаються пологи, працівниками відділів державної реєстрації актів цивільного стану Черкаської області здійснюється у 22 закладах охорони здоров'я.

На Черкащині послугою з видачі Першого документа малюка безпосередньо в закладах охорони здоров'я скористались 3968 щасливих батьків.

Відповідно до Закону України «Про внесення змін до Цивільного процесуального кодексу України щодо встановлення факту народження або смерті на тимчасово окупованій території України», статтею 257-1 визначено особливості провадження у справах про встановлення факту народження або смерті особи на тимчасово окупованій території України.

Для цього необхідно подати заяву про встановлення факту народження особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, яка може бути подана батьками, родичами, їхніми представниками або іншими законними представниками дитини до будь-якого суду за межами такої території України незалежно від місця проживання заявника.

читати далі

Розділом ІІІ Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 10 червня 2016 року за №1657/5, визначені умови та процедура надання документів, що містяться в реєстраційній справі, у паперовій формі.

Документи, що містяться в реєстраційній справі, у паперовій формі надаються за запитом, установленого Міністерством юстиції України зразка, про надання документів, що містяться в реєстраційній справі відповідної юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної, фізичної особи - підприємця, заявника, шляхом звернення до центру надання адміністративних послуг, утвореного при суб’єкті державної реєстрації, що відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі – Закон) уповноважений зберігати реєстраційні справи у паперовій формі.

У разі якщо відповідно до Закону державна реєстрація проводиться Міністерством юстиції України та його територіальними органами, документи, що містяться в реєстраційній справі у паперовій формі, надаються за запитом заявника шляхом звернення до Міністерства юстиції України або його територіальних органів, що відповідно до закону уповноважені зберігати реєстраційні справи у паперовій формі.

Разом із запитом заявник подає документ, що підтверджує внесення плати за надання документа в паперовій формі, що міститься у реєстраційній справі. Плата справляється за кожен отриманий документ.

Запит не підлягає реєстрації у Єдиному державному реєстрі у разі відсутності документа про внесення плати за надання документів, що містяться у реєстраційній справі.

Кількість документів, щодо яких подається запит, не обмежується.

Частини 4 статті 36 Закону визначено, що за надання документа в паперовій формі, що міститься в реєстраційній справі, справляється плата в розмірі 0,07 прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Відповідно до частини 5 статті 36 Закону адміністративний збір та плата за надання відомостей з Єдиного державного реєстру справляються у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленому законом на 1 січня календарного року, в якому подаються відповідні документи для проведення реєстраційної дії або запит про надання відомостей з Єдиного державного реєстру, та округлюються до найближчих 10 гривень.

Вы здесь: Home Управління юстиції інформує