Зміни до деяких нормативно-правових актів у сфері державної реєстрації актів цивільного стану.

28.02.2017 року набрав чинності наказ Міністерства юстиції України від 21.02.2017 року «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів у сфері державної реєстрації актів цивільного стану» від 21.02.2017 № 616/5, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 22 лютого 2017 року за № 242/30110.

Детальніше зі змінами можна ознайомитися за посиланням: https://minjust.gov.ua/ua/news/48980

У питанні незаконного заволодіння майном принциповим моментом є час, тому чим швидше законний власник зреагує на захоплення майна, тим більше має шансів повернути вкрадене без втрат.

За законом власник об’єкта нерухомого майна має можливість накласти заборону на проведення реєстраційних дій терміном до 10 діб, аби протягом цього періоду мати можливість звернутись до суду і зупинити незаконні дії.

SMS-Маяк саме той проект, який суттєво підвищує шанси на оперативне реагування й ефективний захист порушених прав.

Завдяки цьому сервісу його користувачі отримуватимуть SМS-повідомлення про вчинення реєстраційних дій щодо нерухомості у Реєстрі речових прав на нерухоме майно. Сервіс забезпечує інформування:

а)  фізичних та юридичних осіб - про реєстраційні дії стосовно будь-якого об'єкта нерухомого майна в Державному реєстрі прав без зазначення відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяжень, про суб'єктів таких прав;

б)  власників об’єктів нерухомого майна - про подані заяви у сфері державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень стосовно належного таким власникам об’єкта нерухомого майна.

Таким чином, фізичні та юридичні особи можуть бути проінформовані про будь- які реєстраційні дії, які вчиняються з їхньою нерухомістю, що суттєво збільшить шанси власників на захист власності від рейдерських атак.

Детальніше про сервіс: online.minjust.gov.ua/sms

Особа, яка вважає, що її права у сфері державної реєстрації порушено, може оскаржити рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації прав до Міністерства юстиції України, його територіального органу або до суду.
Для розгляду скарг створені постійно діючі Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації при Міністерства юстиції України та Головному територіальному управлінні юстиції у Черкаській області.
Комісія з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Черкаській області розглядає скарги на рішення (крім рішення про державну реєстрацію прав та рішення, згідно з яким проведено реєстраційну дію), дії або бездіяльність державних реєстраторів, суб’єктів державної реєстрації, які здійснюють діяльність у межах Черкаської області.

      На сьогоднішній день трапляються випадки, коли громадяни, перебуваючи в горі, чи зоспіху, та не усвідомлюючи тієї важливості, забувають своєчасно зареєструвати смерть близьких їм осіб та родичів у встановлений законодавством термін та проводять поховання без відповідного свідоцтва про смерть.

      Не пізніше 3 днів Для проведення своєчасної державної реєстрації смерті осіб, слід звернути увагу на той факт, що законодавством передбачений термін подачі заяви про державну реєстрацію смерті до органу державної реєстрації актів цивільного стану не пізніше 3 днів з дня настання смерті чи виявлення трупа, а в разі, якщо неможливо одержати документ закладу охорони здоров'я або судово-медичної установи, - не пізніше п'яти днів. Державна реєстрація смерті проводиться органом державної реєстрації актів цивільного стану на підставі документа встановленої форми про смерть, який видається закладом охорони здоров'я чи судово-медичною установою (лікарні, поліклініки, судово-медичні установи, тощо).
Якщо  смерть  сталася  в  дорозі. 
Необхідно  пам'ятати,  що державна реєстрація смерті проводиться:

-       за останнім місцем проживання померлого;

-       за місцем настання смерті чи виявлення трупа;

-       або за місцем поховання померлого.

У разі настання смерті в дорозі (у поїзді,  на судні,  в  літаку тощо)  державна реєстрація  смерті  може  бути проведена в найближчому органі державної реєстрації актів цивільного стану.
Іноземці та особи без
 громадянства. Державна реєстрація смерті іноземців та осіб без громадянства проводиться на загальних підставах з дотриманням вимог законодавства України. При цьому документи (паспорт, довідка про смерть, тощо) складені на іноземній мові мають бути перекладені на українську мову та засвідчені нотаріально.
Хто подає заяву. 
Із заявою про реєстрацію смерті можуть звернутись родичі померлого, представники органу опіки та піклування, працівники житлово-експлуатаційних організацій, адміністрації закладу охорони здоров'я, де настала смерть, та інші особи - не пізніше трьох днів з дня настання смерті людини. Державна реєстрація смерті проводиться в присутності заявника. Заявник (особа, яка звертається щодо державної реєстрації смерті) має пред'явити свій паспорт або паспортний документ.
Що робити з паспортом померлого. 
Відповідно до п. 14 глави 2 розділу III Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні, якщо померлий мав паспорт або паспортний документ, а також військово-облікові та пільгові документи, то орган державної реєстрації актів цивільного стану, який реєструє смерть, вилучає їх і в цих документах проставляє відповідний штамп про смерть власника. Непередача зазначених документів померлих не є перешкодою для державної реєстрації смерті.
Необхідні документи для реєстрації смерті:

-       лікарське свідоцтво про смерть;

-       паспорт померлої людини;

-       паспорт заявника.
Які документи мають видати. 
Після проведення державної реєстрації смерті орган державної реєстрації актів цивільного стану видає відповідне свідоцтво та витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання. У разі державної реєстрації смерті виконавчим органом сільської, селищної, міської (крім міст обласного значення) ради видається довідка для отримання допомоги на поховання.

      «Куди необхідно подавати скаргу у сфері державної реєстрації і чи буде вона розглядатися Комісією?»

      Функціонування Антирейдерського закону та робота Комісій з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації – все це масштабні зміни, які реально та ефективно працюють.

      До Комісій може звернутися кожен, хто впевнений, що з приводу його майна чи бізнесу вчинили незаконну перереєстрацію, або відмовили у державній реєстрації.

Однак при написанні скарги виникають питання:  куди подавати скаргу і чи буде вона розглядатися Комісією?
Повідомляємо, що Головні територіальні управління юстиції розглядають скарги:
- на рішення (крім рішення про державну реєстрацію прав), дії або бездіяльність державного реєстратора (в сфері реєстрації нерухомості);
- на рішення (крім рішення, згідно з яким проведено реєстраційну дію), дії або бездіяльність державного реєстратора (в сфері реєстрації бізнесу);
- на дії або бездіяльність суб’єктів державної реєстрації прав.
Головні територіальні управління юстиції розглядають скарги щодо державного реєстратора, суб’єктів державної реєстрації, які здійснюють діяльність у межах території, на якій діє відповідний територіальний орган.
Міністерство юстиції України відповідно до своїх повноважень розглядає скарги:
– на рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав (крім випадків, коли таке право набуто на підставі рішення суду, а також коли щодо нерухомого майна наявний судовий спір);
– на проведені державним реєстратором юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань реєстраційні дії (крім випадків, якщо такі реєстраційні дії проведено на підставі рішення суду);
–  на рішення, дії або бездіяльність територіальних органів Міністерства юстиції України.
Міністерство юстиції України знаходиться за адресою: вулиця Архітектора Городецького, 13, м. Київ, 01001.
Адреса Головного територіального управління юстиції у Черкаській області – бульвар Шевченка, 185, м. Черкаси, 18001.
Звертаємо увагу, що розгляд скарг здійснюється за заявою особи, яка вважає, що її права порушено, що подається виключно у письмовій формі та повинна містити обов’язкові відомості та документи, що долучаються до скарги, передбачені Законами, а також відомості про бажання скаржника та / або його представника взяти участь у розгляді відповідної скарги по суті та про один із способів, в який скаржник бажає отримати повідомлення про зазначений розгляд.
Суб’єкт розгляду скарги своєчасно повідомляє особам, запрошеним до розгляду скарги по суті, про час і місце розгляду скарги в один з таких способів:
1) телефонограмою (якщо номер телефону зазначено у скарзі);
2) шляхом розміщення оголошення на офіційному веб-сайті Мін’юсту;
3) засобами електронної пошти (якщо адресу електронної пошти зазначено у скарзі та/або інших документах, що додаються до скарги).
Неприбуття таких осіб, яким було належним чином повідомлено про розгляд скарги, а також неотримання такими особами повідомлень про час та місце розгляду скарги з причин, що не залежать від суб’єкта розгляду скарги, не перешкоджає її розгляду.
У разі коли встановлено порушення вимог Законів щодо строків подання скарги, вимог щодо її оформлення та/або щодо документів, що долучаються до скарги, суб’єкт розгляду скарги на підставі висновку комісії приймає мотивоване рішення про відмову у розгляді скарги без розгляду її по суті у формі наказу.

Вы здесь: Home Управління юстиції інформує