«Куди необхідно подавати скаргу у сфері державної реєстрації і чи буде вона розглядатися Комісією?»

      Функціонування Антирейдерського закону та робота Комісій з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації – все це масштабні зміни, які реально та ефективно працюють.

      До Комісій може звернутися кожен, хто впевнений, що з приводу його майна чи бізнесу вчинили незаконну перереєстрацію, або відмовили у державній реєстрації.

Однак при написанні скарги виникають питання:  куди подавати скаргу і чи буде вона розглядатися Комісією?
Повідомляємо, що Головні територіальні управління юстиції розглядають скарги:
- на рішення (крім рішення про державну реєстрацію прав), дії або бездіяльність державного реєстратора (в сфері реєстрації нерухомості);
- на рішення (крім рішення, згідно з яким проведено реєстраційну дію), дії або бездіяльність державного реєстратора (в сфері реєстрації бізнесу);
- на дії або бездіяльність суб’єктів державної реєстрації прав.
Головні територіальні управління юстиції розглядають скарги щодо державного реєстратора, суб’єктів державної реєстрації, які здійснюють діяльність у межах території, на якій діє відповідний територіальний орган.
Міністерство юстиції України відповідно до своїх повноважень розглядає скарги:
– на рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав (крім випадків, коли таке право набуто на підставі рішення суду, а також коли щодо нерухомого майна наявний судовий спір);
– на проведені державним реєстратором юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань реєстраційні дії (крім випадків, якщо такі реєстраційні дії проведено на підставі рішення суду);
–  на рішення, дії або бездіяльність територіальних органів Міністерства юстиції України.
Міністерство юстиції України знаходиться за адресою: вулиця Архітектора Городецького, 13, м. Київ, 01001.
Адреса Головного територіального управління юстиції у Черкаській області – бульвар Шевченка, 185, м. Черкаси, 18001.
Звертаємо увагу, що розгляд скарг здійснюється за заявою особи, яка вважає, що її права порушено, що подається виключно у письмовій формі та повинна містити обов’язкові відомості та документи, що долучаються до скарги, передбачені Законами, а також відомості про бажання скаржника та / або його представника взяти участь у розгляді відповідної скарги по суті та про один із способів, в який скаржник бажає отримати повідомлення про зазначений розгляд.
Суб’єкт розгляду скарги своєчасно повідомляє особам, запрошеним до розгляду скарги по суті, про час і місце розгляду скарги в один з таких способів:
1) телефонограмою (якщо номер телефону зазначено у скарзі);
2) шляхом розміщення оголошення на офіційному веб-сайті Мін’юсту;
3) засобами електронної пошти (якщо адресу електронної пошти зазначено у скарзі та/або інших документах, що додаються до скарги).
Неприбуття таких осіб, яким було належним чином повідомлено про розгляд скарги, а також неотримання такими особами повідомлень про час та місце розгляду скарги з причин, що не залежать від суб’єкта розгляду скарги, не перешкоджає її розгляду.
У разі коли встановлено порушення вимог Законів щодо строків подання скарги, вимог щодо її оформлення та/або щодо документів, що долучаються до скарги, суб’єкт розгляду скарги на підставі висновку комісії приймає мотивоване рішення про відмову у розгляді скарги без розгляду її по суті у формі наказу.

Вы здесь: Home Управління юстиції інформує