Одне з завдань органів місцевого самоврядування в земельній сфері є внесення відомостей про межі населених пунктів до Державного земельного кадастру (ДЗК). Відповідно до Земельного кодексу України (глава 29, ст. 173) межі району, села, селища, міста, району в місті встановлюються і змінюються за проектами землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць. Ці проекти розробляються з урахуванням генеральних планів населених пунктів. Земля державної власності, що включена в межі населеного пункту (крім тієї, яка не може передаватися в комунальну власність), переходить у власність територіальної громади.

Рішення про встановлення й зміну меж районів і міст ухвалює Верховна Рада України за поданням обласної ради. А рішення про встановлення й зміну меж сіл, селищ, які входять до відповідного району, ухвалює районна рада за поданням сільських, селищних рад.

Як ідеться в ст. 46 Закону України «Про землеустрій», проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних утворень «розробляються для створення повноцінного життєвого середовища та створення сприятливих умов їхнього територіального розвитку, забезпечення ефективного використання потенціалу територій із збереженням їхніх природних ландшафтів та історико-культурної цінності, з урахуванням інтересів власників земельних ділянок, землекористувачів, у тому числі орендарів, і затвердженої містобудівної документації».

Проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальної одиниці підлягає погодженню сільськими, селищними, міськими, районними радами, райдержадміністраціями, за рахунок території яких планується здійснити розширення її меж. У разі розширення меж населеного пункту за рахунок території, яка не входить до складу відповідного району, проект погоджує обласна державна адміністрація. Проект установлення меж міст погоджує обласна рада.

Рішення про встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць є одночасно рішенням про затвердження проектів землеустрою щодо їх встановлення (зміни). Проект землеустрою про встановлення меж складається в паперовій та електронній формах.

Рішення про встановлення меж населеного пункту й витяги з Державного земельного кадастру про межу відповідної адміністративно-територіальної одиниці та про відповідні земельні ділянки, право власності на які переходить до територіальної громади, є підставою для державної реєстрації права комунальної власності на такі земельні ділянки.

Інформація про встановлення (зміну) меж адміністративно-територіальних одиниць вноситься до Державного земельного кадастру. Відомості про встановлені (змінені) межі адміністративно-територіальних одиниць зазначають у витязі з Державного земельного кадастру, який безоплатно видається відповідній сільській, селищній, міській, районній, обласній раді.

Прес-служба Головного управління

Держгеокадастру у Черкаській області

Але для цього виконавчі органи місцевого самоврядування мають установити відповідне програмне забезпечення, а вповноважені посадові особи успішно пройти стажування, щоб відповідати кваліфікаційним вимогам, зазначеним у п. 3 ст. 6 Закону України «Про Державний земельний кадастр», повідомляють в ГУ Держгеокадасту в Черкаській області.

Такі нововведення зумовлені тим, що з 1 березня набере чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг» від 10 грудня 2015 року № 888-VIII. Відтоді до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин входитимуть надання відомостей із Державного земельного кадастру, а також вирішення інших земельних питань.

– Райдержадміністрації, сільські, селищні, міські ради визначають можливість надання відомостей із Державного земельного кадастру з урахуванням організаційного та технічного забезпечення, – роз’яснила начальник управління державного земельного кадастру Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області Ольга Пазинич. – Робочі місця повинні відповідати нормативно-правовим актам і документам системи захисту інформації, зокрема Законам України «Про інформацію», «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах», «Про захист персональних даних» та іншим.

За словами Ольги Пазинич, стажування особи у сфері земельних відносин проводиться безоплатно державним кадастровим реєстратором терміном не більше одного місяця. За результатами успішного навчання державний кадастровий реєстратор видає стажеру відповідну довідку.

Не потребує проходження стажування особа, яка перед призначенням на посаду адміністратора центру надання адміністративних послуг чи на посаду у виконавчий орган місцевого самоврядування працювала державним кадастровим реєстратором протягом останніх двох років.

На виконання доручення голови Держгеокадастру Максима Мартинюка та з метою здійснення необхідних підготовчих заходів із забезпечення реалізації положень закону, зібрано відомості про організаційну й технічну готовність районних державних адміністрацій, сільських, селищних, міських рад до облаштування відповідних робочих місць і встановлення відповідного програмного забезпечення Державного земельного кадастру в центрах надання адміністративних послуг і виконавчих органах місцевого самоврядування.

За результатом аналізу зібраної інформації встановлено, що із 516-ти органів місцевого самоврядування та міських державних адміністрацій у Черкаській області:

155 (30,0 %) – не визначилися зі шляхами й методами реалізації цього нововведення;

95 (18,4%) – не готові реалізовувати зазначені повноваження;

86 (16,8 %) – повідомили про відсутність організаційного (посадова особа з кваліфікаційними вимогами) та технічного забезпечення;

102 (19,7 %) – зможуть реалізовувати такі повноваження в І півріччі 2016 року (після проходження відповідних осіб стажування, облаштування робочих місць, забезпечення відповідним програмним забезпеченням);

78 (15,1%) – готові реалізовувати повноваження не раніше ІІ півріччя 2016 року.

– Надання послуг у сфері земельних відносин на місцях запроваджується задля зручності громадян, – зазначив в. о. начальника Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області Дмитро Мироненко. – Адже це значно зекономить час і кошти людей, а надто селян, яким не потрібно буде їхати в ЦНАП, що знаходиться в районному центрі. Такі послуги надаватимуть у сільській раді.

                                                                          

За інформацією Державної служби статистики України, індекс споживчих цін за 2015 рік становив 143,3 %. Тому коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, розрахований відповідно до пункту 289.2 статті 289 Податкового кодексу України, станом на 1 січня 2016 року становить 1,433.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель. Коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель становлять: 1996 рік – 1,703, 1997 рік – 1,059, 1998 рік – 1,006, 1999 рік – 1,127, 2000 рік – 1,182, 2001 рік – 1,02,  2005 рік – 1,035, 2007 рік – 1,028, 2008 рік – 1,152, 2009 рік – 1,059, 2010 рік – 1,0, 2011 рік – 1,0, 2012 рік – 1,0, 2013 – 1,0, 2014 рік – 1,249, 2015 рік – 1,433. Нормативна грошова оцінка земель за 2002, 2003, 2004 та 2006 роки не індексувалася.

А також відповідно до пункту 6 підрозділу 6 Перехідних положень Податкового кодексу України (в редакції Закону України від 24.12.2015 № 909 – VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році») встановлено, що індекс споживчих цін за 2015 рік, який використовується для визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, сіножатей, пасовищ і перелогів), застосовується зі значенням 120 відсотків.

Враховуючи викладене, значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, сіножатей, пасовищ і перелогів) за 2015 рік становить 1,2.

                                                         

Відповідно до статті 12 (пункт 14) Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» учасникам бойових дій надаються, серед інших, такі пільги: першочергове відведення земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва, садівництва і городництва.

     Надання у власність земельних ділянок здійснюється у порядку, визначеному статтею 118 Земельного кодексу Ураїни, за умови, що учасник бойових дій не скористався своїм правом на безоплатне отримання у власність земельної ділянки та надав відповфдний документ, що посвідчує його участь в антитерористичній операції (посвідчення, довідка, наказ, тощо).

читати далі

Відділ Держземагентства у Монастирищенському районі відповідно до повноважень, прописаних у Положенні про відділ, здійснює облік земель, а саме – відомості про їх кількісну та якісну характеристику. Данні про земельні ділянки формуються на основі технічної документації із землеустрою та вносяться до Національної кадастрової системи України, яка була створена 1 січня 2013 року з вступом в силу Закону «Про державний земельний кадастр». Держземагентством України перед своїми територіальними органами поставлено завдання максимального наповнення Національної кадастрової системи до кінця 2015 року, адже, нагадаю, з 2016 року закінчується мораторій на продаж земель сільськогосподарського призначення і Публічна Кадастрова карта, яку кожен може переглянути в он-лайні, буде чи не єдиним носієм інформації для теперішніх та потенційних землевласників та користувачів. На сьогоднішній день силами реєстраторів відділу за постійної допомоги Центру ДЗК данний інтернет-ресурс по нашому районі заповнено на 70%(зареєстровано 8356 ділянок). Надання витягів з НКС громадянам та юридичним особам надається виключно через ЦНАП.

читати далі

Вы здесь: Home Відділ Держгеокадастру у Монастирищенському районі