Звернення громадян –це надзвичайно важливий канал зв’язку органу виконавчої влади з населенням, а робота зі зверненнями громадян – відповідальний обов’язок посадових осіб, оскільки є індикатором якості роботи служб, визначає комфорт проживання на території району, дозволяє забезпечувати соціальну стабільність, і, при потребі, слугує основою для формування пріоритетних рішень чи напрямків діяльності.

Стан роботи зі зверненнями громадян – один із напрямків діяльності Монастирищенської районної державної адміністрації, яка спрямовує свою роботу по розгляду звернень громадян та організації їх особистого прийому у відповідності з вимогами чинного законодавства України.

         Закон України «Про місцеві державні адміністрації», передбачає, що посадові особи забезпечують додержання прав і свобод громадян.

 

         Основним правовим актом, що регулює спосіб улагодження справ через органи державної виконавчої влади є Закон України «Про звернення громадян», який регулює питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України права вносити в органи державної влади пропозиції про поліпшення їх діяльності, викривати недоліки в роботі, оскаржувати дії посадових осіб, державних і громадських органів. Закон забезпечує громадянам України можливості для участі в управлінні державними і громадськими справами, для впливу на поліпшення роботи органів державної влади і місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, для відстоювання своїх прав і законних інтересів та відновлення їх у разі порушення.

Органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об'єднання громадян, посадові особи зобов'язані об'єктивно і вчасно розглянути пропозиції (зауваження), заяви (клопотання), перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду.

В Монастирищенській  райдержадміністрації розроблено та вжито комплекс заходів організаційного та інформаційно – аналітичного характеру, спрямованих на дотримання вимог чинного законодавства щодо забезпечення конституційних прав і свобод громадян.

         На виконання Указу Президента України від 07.02.2008 №109  "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", розпорядження облдержадміністрації  від 05.03.2008 № 55 «Про заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення» райдержадміністрацією видано розпорядження № 51 від 12.03.2008 року «Про заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення», яким затверджено відповідні  заходи.  

       Розпорядженням райдержадміністрації № 33 від 16.02.2010 року затверджено Порядок організації роботи «Гарячої лінії» в райдержадміністрації, Порядок організації роботи «Телефону довіри» в райдержадміністрації, Порядок проведення в райдержадміністрації «Дня контролю» за розглядом звернень громадян, Положення « Про приймальню громадян» в райдержадміністрації.

          Розпорядженням райдержадміністрації № 169 від 05.08.2010 року запроваджено роботу «Гарячої лінії» голови райдержадміністрації та затверджено Порядок взаємодії райдержадміністрації та виконкомів місцевих рад, територіальних органів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади в районі із забезпечення оперативного реагування на звернення громадян, що надходять на телефонну «Гарячу лінію» голови районної державної адміністрації. Телефонна «Гаряча лінія» працює у робочі дні тижня з 9.00 до 17.00, також в райдержадміністрації працює пряма «Гаряча телефонна лінія», яка проводиться заступником голови, керівником апарату райдержадміністрації та керівниками структурних підрозділів райдержадміністрації кожного понеділка з 10.00 до 13.00 години згідно із затвердженим графіком.

          Розпорядженням  райдержадміністрації № 74 від 08.05.2007 року відповідальним за роботу зі зверненнями громадян визначено заступника голови райдержадміністрації з гуманітарних питань.

            Затверджено графік проведення головою райдержадміністрації «Днів регіону» у селах району за участю   головного спеціаліста -юрисконсульта,       начальників відділу організаційно-кадрової роботи,   управління  соціального захисту населення,  районного центру зайнятості,    відділу Держгеокадастру в районі, редакторів районних  газет.          Метою проведення виїзних днів прийому громадян є вивчення громадської думки про роботу органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, вирішення в оперативному порядку проблемних питань, надання роз’яснень та попередження звернень до органів влади вищого рівня.

         Розпорядженням райдержадміністрації  № 26 від 12.02.2008   (зі змінами, відповідно розпорядження № 101 № 03.09.2014  )  «Про Порядок організації та проведення особистого прийому громадян   у районній державній адміністрації» затверджено порядок організації та проведення особистого прийому громадян у райдержадміністрації, графік особистого прийому громадян головою райдержадміністрації, заступником голови, керівником апарату райдержадміністрації, графік особистого прийому громадян керівниками структурних підрозділів райдержадміністрації. Графіки наглядно оформлені і знаходяться у зручному для ознайомлення місці у приміщенні райдержадміністрації. Графіками особистого прийому громадян передбачено місце проведення, дні та години особистого прийому громадян. Графіки особистих виїзних прийомів голови райдержадміністрації, заступника голови, керівника апарату, керівників структурних підрозділів щомісячно розміщуються в районній газеті «Зоря» для відому населення,  також копії зазначених графіків направляються у виконкоми сільських рад для організації особистого  виїзного прийому громадян.

          Прийом громадян проводиться в кабінетах голови, заступника голови райдержадміністрації  та керівника апарату, які оформлені належним чином.             Приміщення райдержадміністрації обладнане пандусом, який відповідає архітектурним вимогам.

В Монастирищенському районі працюють громадські приймальні, де громадянам безоплатно надаються консультації:

- в райдержадміністрації приймальна громадян з 8.00 до 17.15 (щоденно, крім вихідних);

 - у відділенні  Уманського об»єднаного Управління Пенсійного фонду України в Черкаській області (щоденно, крім вихідних з 8.00 до 18.00);

- в управлінні  соціального захисту населення (щоденно, крім вихідних з 8.00 до 18.00);

- районному центрі зайнятості з 8.00 до 17.15 (щоденно, крім вихідних).

        За 12 місяців  2016 року   в райдержадміністрації розглянуто  85звернення громадян (92 за відповідний період 2015 року), з них 21письмове(15за аналогічний період минулого року) та 64 на особистому прийомі (77 за аналогічний період минулого року).

У  зверненнях громадянами порушено 90 питань, з них  37 звернень громадян вирішено позитивно,  на інші  надано відповідні роз’яснення. Всі звернення розглянуті у визначені чинним законодавством терміни.

          Найбільш актуальними питаннями, що порушувались у зазначених зверненнях, залишаються питання надання матеріальної допомоги, сприяння у виплаті державних соціальних допомог,  субсидій, забезпечення земельними ділянками учасників АТО та членів їх родин. В райдержадміністрації працює Центр надання правової допомоги учасникам АТО та членам їх родин.

Головним спеціалістом – юрисконсультом апарату райдержадміністрації постійно надається безоплатно юридична консультація   громадянам, які потребують соціального захисту та підтримки (з початку року надано 71 консультацію - 16 по телефону, 55при  особистому зверненні).

          На особливому контролі перебувають колективні звернення, оскільки вони відображають проблеми жителів окремих населених пунктів нашого району  та  у  яких жителів   найбільше хвилюють питання покращення стану житлово – комунального господарства району, питання земельних відносин,  відновлення освітлення окремих вулиць. Письмові звернення надійшли від жителів: м. Монастирище-10 (7 звернень від Венерова) ,Тарнава -3, Леськове-2, смт. Цибулів,  Коритня,   Шабастівка, Шарнипіль по 1 зверненню.

 

 2016

2015

+ / -

Адміністрація Президента України

8

5

+3

Кабінет Міністрів України

2

3

-1

Верховна Рада України

7

4

+3

Інші центральні органи виконавчої влади

5

11

-6

Всього до органів влади вищого рівня

22

22

 

         Протягом 2016 року на телефонну Урядову «Гарячу лінію» звернулося 281 особа, що на 145 більше ніж протягом 2015 року (136 -2015 році), 6 анонімних. З них щодо :

-  призначення та виплати субсидій на житлово –комунальні послуги  - 86;

- призначення та виплати державних соціальних допомог -113;

- пільгового забезпечення - 9;

- земельні питання  -13;

- вуличне освітлення -4;

- забезпечення житлом -4 та інш.

             Розгляд письмових і усних звернень ведеться відповідно до ст. 14-16 Закону України «Про звернення громадян», що зобов’язує об’єктивно і своєчасно розглядати, перевіряти викладені у них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства України і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду звернення у встановлені законодавством строки.

Робота зі зверненнями громадян є предметом серйозного обговорення на засіданнях колегії райдержадміністрації за участю сільських голів та секретарів, начальників управлінь та відділів, структурних підрозділів райдержадміністрації. 26.01.2016 на засіданні колегій РДА розглянуто питання  «Про підсумки розгляду звернень громадян за 2015 рік», також 11 липня на апаратній нараді за участі керівників управлінь та відділів райдержадміністрації було поінформовано щодо стану роботи зі зверненнями громадян в Монастирищенській райдержадміністрації за шість місяців поточного року.

  Враховуючи особливу роль звернень громадян  до органів державної влади  та органів місцевого самоврядування, вирішення життєво важливих проблем кожної людини, за дорученнями голови райдержадміінстрації та заступника голови райдержадміінстрації частина звернень розглядаються комісійно . Порушені питання у зверненнях громадян вивчаються на місцях і в межах наданих повноважень та  діючого законодавства приймаються відповідні заходи щодо усунення недоліків, причин та умов, що сприяли написанню скарг.

         Щоквартально (в кінці року) готуються  аналітичні довідки (звіти) про результати розгляду звернень. Щомісячно голові райдержадміністрації готуються та надаються статистичні дані про стан роботи  зі зверненнями громадян.

         Вся роз’яснювальна, інформаційна  робота (зміни в чинному законодавстві, що стосуються звернень громадян)  щодо організації роботи зі зверненнями громадян  керівникам структурних підрозділів проводиться  головним спеціалістом -юрисконсультом на апаратних нарадах райдержадміністрації, а  для голів та секретарів сільських рад – на колегіях та семінарах райдержадміністрації.

Вы здесь: Home Звернення громадян Звернення громадян